Dag 1, Volop zon en warm

21 mei 2017 - Orisson, Frankrijk

Vanmorgen om 06.15 uur werden wij gewekt met "engelenmuziek”.

Het drong niet tot ons door dat dit het alarm was om op te staan, dus pas een half uur later uit bed. Was ook geen probleem want we zouden maar ongeveer 8 km naar Orisson lopen. Niet zo’n lange afstand maar wel met een hoogteverschil  van ruim 600 meter. Meer dan genoeg voor de eerste dag.

Voor het vertrek zijn we nog naar de mis geweest, het was een prachtige dienst met veel zang en de akoestiek was geweldig. Na een handdruk van de pastoor zijner om 10.00 uur op pad gegaan.

Bij de start begon het al te klimmen tot Orisson. Onderweg in Honte nog een rust ingelast met een kopje koffie en het lunchpakketje, wat we meegekregen hebben lekker opgegeten. Rond 13.30 uur waren we op ons slaapadres, en daar hebben we even op het terras, mooiste van de Camino.een pilsje gedronken.

Daarna een welverdiende douche en wat kleren wassen. Na Nog even met diverse  mensen gebuurt te hebben was het tijd voor het diner. Het eten was voortreffelijk, iets wat een pelgrim nodig heeft.

Na het eten was er een voorstelronde, je staat er verstelt van waar alle mensen vandaan komen o.a Amerika, Canada, Rusland, Mexico, Argentinië, Zuid Afrika, Italië, Zweden ,Korea, Japan en Spanje natuurlijk. Maar het is ondertussen tijd om de was op te ruimen en te gaan slapen.

Morgen weer een pittige dag, van 17 km door de Pyreneeën naar de hoogte van ruim 1500 meter met op het laatst een pittige afdaling van 5 km.