Dag 1, Volop zon en warm

21 mei 2017 - Orisson, Frankrijk

Vanmorgen om 06.15 uur werden wij gewekt met "engelenmuziek”.

Het drong niet tot ons door dat dit het alarm was om op te staan, dus pas een half uur later uit bed. Was ook geen probleem want we zouden maar ongeveer 8 km naar Orisson lopen. Niet zo’n lange afstand maar wel met een hoogteverschil  van ruim 600 meter. Meer dan genoeg voor de eerste dag.

Voor het vertrek zijn we nog naar de mis geweest, het was een prachtige dienst met veel zang en de akoestiek was geweldig. Na een handdruk van de pastoor zijner om 10.00 uur op pad gegaan.

Bij de start begon het al te klimmen tot Orisson. Onderweg in Honte nog een rust ingelast met een kopje koffie en het lunchpakketje, wat we meegekregen hebben lekker opgegeten. Rond 13.30 uur waren we op ons slaapadres, en daar hebben we even op het terras, mooiste van de Camino.een pilsje gedronken.

Daarna een welverdiende douche en wat kleren wassen. Na Nog even met diverse  mensen gebuurt te hebben was het tijd voor het diner. Het eten was voortreffelijk, iets wat een pelgrim nodig heeft.

Na het eten was er een voorstelronde, je staat er verstelt van waar alle mensen vandaan komen o.a Amerika, Canada, Rusland, Mexico, Argentinië, Zuid Afrika, Italië, Zweden ,Korea, Japan en Spanje natuurlijk. Maar het is ondertussen tijd om de was op te ruimen en te gaan slapen.

Morgen weer een pittige dag, van 17 km door de Pyreneeën naar de hoogte van ruim 1500 meter met op het laatst een pittige afdaling van 5 km.

1. Sandy:
    21 mei 2017
    Wat leuk om dit elke dag te lezen, zo lijk je niet zo ver weg.
    Geniet van al het moois wat je ziet onderweg xxx
  2. Iwan SPIJKERS:
    21 mei 2017
    Goed bezig...nog sneeuw gehad onderweg.
    Groetjes Iwan
  3. Rita:
    21 mei 2017
    Wat ziet het er gezellig uit geniet er van
  4. Kees Timmermans:
    21 mei 2017
    Leef met je mee, heel fijn om je avontuur op deze manier te volgen
    Geniet er van met volle teugen
  5. Marie-Therese:
    21 mei 2017
    Wat fijn om te zien dat je nu al geniet van je tocht. Succes morgen weer xxx
  6. Wies:
    22 mei 2017
    Wat mooi om te lezen en te zien dat je er zo nu al van geniet !
  7. Anita van der heijden:
    22 mei 2017
    Heerlijk dat je ons zo laat mee genieten wat moet dit een mooie ervaring voor je zijn heel veel respect voor je en benieuwd hoe het vandaag gegaan is
  8. Marielle:
    Mooi hoor Johan!
    Wat ziet het er toch allemaal prachtig uit, succes met het warme weer en je volgende tochten!
  9. Gwenda Spijkers:
    22 mei 2017
    Erg leuk om inderdaad te lezen. We gaan het helemaal bijhouden.