NOG 1 DAG TE GAAN……

3 september 2021 - Lavacolla, Spanje

Van Salceda naar Labacolla 17.6 km, niet koud, een graad of 16. later op de dag droog, bewolkt 22 graden.

Gisterenavond werden we verrast met de specialiteit van Tia Théresa. Rijst met zeekreeft. Zoals je op de foto kunt zien niet Rita’s lievelingskostje. Na een goede nachtrust en stevig ontbijt zijn we rond half 8 vertrokken voor de voorlaatste etappe. Over deze etappe is niet zoveel te vertellen. Na een 5 tal km komen we in Pedrouzo, de wacht kamer van Santiago. Het dorp ligt rond de Rijksweg en heeft net zoveel voorzieningen als een grote stad. We steken de N-547 over en gaan het tracé over in een donkere “corredoira”een levend voorbeeld van de Camino in de middeleeuwen. Alsmaar klimmen en dalen door de bossen van eucalyptus bomen. We botsten tegen het vliegveld, waar we om heen lopen. Daarna komen  we in Labacolla aan een dorpje dat naar de rivier vernoemd is. Hier waste vroeger de pelgrims hun kleren om een beetje ordelijk bij de apostel te verschijnen. Ook wij hebben onze kleren gewassen maar niet in de rivier. Het was weer een pittige dag en morgen het laatste stukje

1. Martin Laarhoven:
    3 september 2021
    Nogmaals heel veel succes en sterkte morgen. Groetjes en tot vrijdag. I
  2. Antoon:
    3 september 2021
    Succes met het laatste stuk en geniet van de aankomst hoopend op goed weer.
  3. Anja:
    3 september 2021
    Wow, zo te zien zijn het toch pittige wandelingen. Petje af voor jullie. Nog veel succes voor het laatste stuk Rita en Johan.
  4. Jane:
    3 september 2021
    Nou, top hoor. Succes met de finish halen.
  5. Anneliese Dirks:
    3 september 2021
    Wauw knap hoor, heel veel succes samen😘
  6. Antoinette van Uitert:
    3 september 2021
    Pittige wandeling vandaag zo te zien en te lezen! Super dat jullie doorzetten om deze camino af te maken samen. Houd vol hè en voor morgen een hele mooie aankomst in Santiago de Compostella. We denken aan jullie!!
  7. Martien van der zee:
    3 september 2021
    Succes voor het laatste stuk 💪👍
  8. John & Andrea:
    3 september 2021
    Dag fris gewassen wandelaars slaap lekker en morgen 'eindelijk' het laatste stukje naar de apostel... Geniet ervan !!
  9. Jos en Jeanine Leytens:
    3 september 2021
    Een hele fijne finale. Ik weet zeker dat Lion met jullie "meeloopt". Dank voor alle verhalen.
  10. Jos en Jeanine Leytens:
    3 september 2021
    Een hele fijne finale morgen. Ik weet zeker dat Lion met jullie "meeloopt". Veel groeten,
  11. Mieke Schrieks:
    4 september 2021
    Lieve Johan en Rita
    Ik wandel met jullie mee, wat een doorzetters.
    Buen Camino voor de laatste dag
  12. Joke en Jan Van gorkum:
    4 september 2021