Morgen gaat het echt beginnen.

20 mei 2017 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Vandaag zijn we om 08.00 uur vertrokken uit Breda naar Charleroi. De reis verliep voorspoedig en om 10.00 uur waren wij op het vliegveld. Hier was al veel bedrijvigheid vooral van de extra bewaking,10 tal zwaar bewapende militairen liepen er rond.  Mieke wordt eruit gehaald en gecheckt op explosieven. Om 11.50 uur gingen we de lucht in en we landen om 13.30 in Biarritz waar een taxibusje klaar stond om ons naar St Jean Pied de Port te brengen. Hier hebben we kennis gemaakt met Carmen  zij is de 5e persoon die met ons meeloopt. Zij is gebracht door haar vader.

We hebben nog wat gedronken en zijn toen samen naar onze herberg Beilari gegaan om in te checken, onze spullen op te ruimen, en ons bed op te maken. Het was een warm ontvangst. Daarna nog even het dorpje in. Voor het eten hebben we nog even een voorstelronde gedaan. Josef van de herberg is zo bevlogen, dat we na het spel ons direct op ons gemak voelden. Net een grote familie. Na het diner ging eenieder naar zijn mandje, want morgen gaat het echt beginnen. We hebben er zin in!