EEN STAPJE DICHTERBIJ SANTIAGO

2 september 2021 - A Salceda, Spanje

Van Ribadiso naar A Salceda 16.5 km

Vanmorgen, om 8.00 uur, het was een graad of 16 en wat mistig, afscheid genomen van de mensen die ons bij hebben gestaan. Best wel wat natte ogen gehad. Ze zwaaide ons uit en we kregen als cadeau  een bol geiten kaas mee.
Gelijk een klim richting Arzúa, een moderne plaats zonder veel bezienswaardigheden. Hier zijn wel veel voorzieningen voor pelgrims. In de middeleeuwen zorgde, een nu vervallen augustijnen klooster gewijd aan Magdalena, voor de noden van de reizende pelgrim. In ongeveer 20 minuten loop je door het stadje. Hierna volgt er een herhaling van de vorige dagen, stijgen en dalen gekruid met kleine buurtschappen die nauwelijks van elkaar te onderschikken zijn. Het weer is inmiddels weer wat opgeknapt, zonnig  en een graad of 22. Zo’n eerste dag is best heftig maar we hebben het samen weer volbracht. We slapen in Tia Thérese waar we om 13.50 waren een mooi en modern pension. Even de was gedaan een douche genomen en nu aan de etappeborrel. Morgen gaan we op weg naar Labavcolla.

1. Antoon:
    2 september 2021
    Mooie foto's en we blijven jullie volgen
  2. Twan:
    Vooral dat stukje over die borrel, Johan! 😉 Veel succes morgen weer.👍💪
  3. Marie-Therese:
    2 september 2021
    Tia Thérèse dat kan niet anders dan een goeie slaapplek zijn😉😃 Succes weer morgen
  4. Antoinette van Uitert:
    2 september 2021
    Wat een kanjers zijn jullie, Rita en jij, Johan, om deze tocht naar Santiago de Compostella af te maken! Het is natuurlijk al jaren jouw droom om dit te doen en met Lion in gedachten gaat het zeker lukken. Succes en geniet ervan samen!!
  5. Hj Rooijackers:
    2 september 2021
    Mooi om te zien veel succes en sterkte
  6. John & Andrea:
    2 september 2021
    Dag stappers met een blij gemoed...
    Wat een (h)eerlijke sportfoto's van jullie... ga zo door!!
  7. Maria:
    2 september 2021
    Komt zeker goed met jullie 😘
  8. Martin Laarhoven:
    2 september 2021
    Hoi samen. Hopen dat alles goed blijft gaan. Wens jullie dan ook alle goeds toe. Mooi verhaal en veel succes morgen. Groetjes Martin
  9. Jos en Jeanine Leytens:
    2 september 2021
    Prachtige foto's. Ga zo door.
  10. Wies:
    3 september 2021
    Zo te zien gaat het zeer goed met jullie en gaan jullie het zeker, verdiend, halen.
    Veel loop plezier vandaag.
  11. Jeanne Baks:
    3 september 2021
    Wat fijn om samen te doen!! Geniet er van!
  12. Wilma Boons.:
    Goed gedaan samen.
  13. Dré en Angela:
    3 september 2021
    Ziet er goed uit eigenlijk maar volgens mij heeft Rita zo haar bedenkingen bij die paella met schaaldieren 🤔😟'n goeie veilige tocht verder hoor 👋👋