Dag 9, van Sansol naar Logroño

29 mei 2017 - Logroño, Spanje

Altijd maar omhoog en omlaag.

Gisteren, voor het slapen gaan, hebben we nog een kleine wandeling door Sansol gemaakt

Vandaag een zware etappe door de voortdurende kort maar steile hellingen die onze al geharde benen nog wat pijn doen. Tussen Torres del Rio, waar we nog wat inkopen hebben gedaan, zijn de afstanden bedrieglijk. Je moet dan over afstand van 11 km voortdurend stijgen en dalen en een paar keer de rijweg oversteken. Het werd nog extra bemoeilijk door de voorspelde regen en onweersbuien die op ons arme pelgrims vielen.

Op de top van de Del Poyo, in korte tijd 200 mtr hoogte verschil, hebben pelgrims briefjes en allerlei andere dingen achter gelaten. Erg indrukwekkend.  De paden zijn spekglad door de hevige regenval dus goed opletten. Toch lopen we nog met een gemiddelde van 4km.

In de verte zien we Viana, een mooie stad, met verschillende stadspoorten en vele voorzieningen voor de pelgrim. Hier hebben we onze eerste en enige rust gehouden. We hebben genoten van een heerlijk kopje koffie en een broodje. Om 11.15 zijn we verder gelopen en naar Longroño, nog 9.5 km over een saaie, maar vlakkere weg. Daar aan gekomen hebben we eerst een nieuw paspoort gekocht. Dit heb je nodig om in de herbergen te kunnen overnachten. In de herberg en op diverse plaatsen kun je zo'n stempel halen. Leuk voor de verzameling maar je heb deze ook nodig voor de Compostela. Om 14.30, na 21 km, waren we op onze bestemming  Albergue Longroño, midden in het centrum met 4 en 2 persoons kamers met echte handdoeken, beter als die kleine microvezel handdoekjes die bijna geen vocht opnemen. Lekker een pilsje gedronken, met een portie  Patates Bravas. Hier hebben we besloten om vanavond tapas te gaan eten en heb ik aangeboden om als we terug zijn, in Nederland, tapas te maken.

Het was een natte, maar wel weer een mooie dag. Het regent nu weer, zodoende nog geen foto's van de stad. Het doet mij goed om jullie reacties te lezen, en ja Lion ik val af, en ja Joeri een pelgrim heeft een baard.

Nog 612,6 km

1. Bas van de Wouw:
    29 mei 2017
    Laat de regen maar stoppen ,en stuur die maar naat Nederland,kunnen we goed gebruiken.veel wandelplezier met z'n allen.gr.
  2. WishWalker Jacob:
    Dag pelgrim Johan c.s,
    Fijn, om geregeld te lezen hoe het jou en je metgezellen onderweg vergaat.
    Veel succes, verder !
    ( Oh, dat baardje staat je góed, man... )
    Hartelijke wandelgroet,
    WishWalker Jacob
  3. Hans:
    29 mei 2017
    Dit is heel iets anders als in Benidorm naar het kruis lopen op maandagmorgen.
    Johan veel succes. Groetjes uit Tilburg.
  4. Rita:
    Weer knap gedaan vandaag
  5. Ineke leegangers:
    29 mei 2017
    Hoi Johan en de dames natuurlijk vind het echt geweldig om de reis verhalen te lezen. Jammer van de regen vandaag maar ja dat hoort erbij ... heel veel wandelplezier nog en tot morgen .
  6. Loes de weijer:
    29 mei 2017
    Baardje en blauw staat je goed johan .jammer dat het regent .maar blijf genieten van het avontuur ,en dat doe je zo te zien .veel wandelplezier morgen
  7. Jane:
    29 mei 2017
    Nou deze dag benijd ik je niet. Maar toch mooie ervaringen en herinneringen weer gemaakt.
  8. Anja:
    30 mei 2017
    Wederom een leuk verslag Johan. Jammer dat het regende maar da's ook weer goed voor de dorstige pelgrim....toch, hahaha. Veel succes vandaag, hopen dat het niet te warm gaat worden. Groetjes Henk en Anja uit Tilburg
  9. Kees Timmermans:
    30 mei 2017
    Idd een tocht met ups en downs, zowel het landschap, het weer als al die culinaire hoogstandjes. Maar ik vind je een kanjer en je wordt een echte pelgrim.
    Suc6 voor jou en je reisgenoten.
  10. Lies Schut:
    30 mei 2017
    Johan, je moet maar denken: van regen groeit je haar, dus nu ook je baard.
    Heel veel succes, het gaatje goed.
  11. Koos en gerda:
    30 mei 2017
    Hallo Johan je doet t geweldig en denk maar alle zegen komt van boven groetjes aan de meisjes liefs van koos en gerda
  12. Vic en Vera .:
    30 mei 2017
    Johan , dat baardje staat je goed ! Deze dag was up en down , maar morgen ben je dat vergeten en er komen vast nog veel up dagen . Geniet er maar van !!
  13. Jimmy Spijkers:
    31 mei 2017
    Leuk om deze verhalen te lezen opa!