Dag 8, Villamayor naar Sansol

28 mei 2017 - Sansol, Spanje

Heerlijke eenzaamheid !

Gisterenavond hebben we heerlijk, met 2 schoonzussen uit Italië, buiten gegeten. Het was het enigste restaurantje in het gehuchtje maar het eten was voortreffelijk, minastral, een gerecht uit de streek met allemaal groente en heel veel knoflook, gegrilde kip met speciale aardappeltjes uit  de oven en een lekker toetje met natuurlijk voldoende wijn. Om half 10 was het weer bedtijd en de wekker werd op half 6 gezet want de berichten gaven aan dat het weer warm zou worden. De kerkklok zorgde ervoor dat van slapen niet veel terecht kwam. Eenieder heeft elk uur horen slaan. Ook de wind was hevig en loeide rond onze auberge.

Om half 7 was ieder weer vertrek klaar en de zon was bezig om boven de wolken uit te komen.

Tussen Villamayor en Los Arcos lopen we door een verlaten landschap, zonder dorpen of voorzieningen, een voorproefje wat ons te wachten staat op de Castiliaanse laagvlakte. Onderweg zou er een mobiel café zijn, helaas wij waren te vroeg.

Na een kleine stop zijn we doorgelopen naar Los Arcos, een afstand van13 km, over een glooiende veldwegen kleine hoogte verschillen. Je ziet een weg, de diepte en weer een weg.....ook al ben je de weg even kwijt er komt altijd wel weer een nieuwe.

in Los Arcos aangekomen hebben we op ons gemak koffie gedronken met een heerlijk broodje gebakken ei. Hier hebben we ook even gepind om dat we naar een herberg in de "middle of nowhere" zouden gaan.

Na de koffie weer lekker aan de wandel in dit mooie en glooiende landschap. Navarra is alleen nog maar een herinnering aan een nieuwe regio, La Rioja.

Het ging vandaag als een zonnetje de wind waaide heerlijk en er was wat bewolkt.

Om 12.30 uur waren wij, net voordat het warm begon te worden, in Sansol. Mieke was verbaast, dacht dat de herberg in de middle of nowhere stond. maar nee hoor de herberg stond midden in het dorpje. Het gaat er gemoedelijk aan toe in de herberg. Erg gastvrij  en met een voetenbadje, rustige muziek en een wasmachine.  We slapen voor het eerst op een grote slaapzaal met 24 personen.

Vandaag weer een mooie wandeling en morgen weer een pittige tocht naar Logroño

1. Lion Spijkers:
    28 mei 2017
    Zo te zien val je niet af als pelgrim zijnde ;-)
  2. Koos Verheijden:
    Prachtig
  3. Anita van der heijden:
    28 mei 2017
    mooi verhaal weer en prachtige foto's hoop dat het slapen lukt morgen betere temperaturen zo te zien succes
  4. Jane:
    28 mei 2017
    Je bent aardig bruin geworden Johan :)
  5. Marlene:
    28 mei 2017
    Prachtig en genietend zo te zien
  6. Ineke leegangers:
    28 mei 2017
    Fijn dat het wandelen zo goed gaat ... hopelijk kan je een beetje slapen met meer is altijd lastiger ... fijne wandeling morgen en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal
  7. Loes de weijer:
    28 mei 2017
    Mooie foto s johan .en een fijne wandeling morgen
  8. Hans:
    28 mei 2017
    Geweldige foto's Johan, en wij willen er nog veel meer zien.
    Dank je wel. Groetjes Hans en Maria.
  9. Joeri:
    28 mei 2017
    Zie ik nu een baard pa? Hebnog nooit gezien dat jij je niet geschoren hebt.

Nog steeds prachtige foto's en erg leuk om elke avond je belevenissen te lezen...
  10. Koos en gerda:
    28 mei 2017
    Je reisverhaal gelezen fijn dat t goed gaat met jullie hou de moed er in en jullie gaan t halen succes Gr van koos en gerda
  11. Vic en Vera .:
    28 mei 2017
    OOOOh , wat een prachtig avontuur ! Ik krijg er ook zin in als ik dat zo zie . En nu door Spanje he . Veel plezier he .
  12. Geert Wagenvoort:
    28 mei 2017
    veel geluk en gezondheid deze reis , geniet ervan
  13. Jeanne Baks:
    29 mei 2017
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal en foto's. Veel plezier, goed weer en gezonde voeten!
  14. Gwenda Spijkers:
    29 mei 2017
    Hopelijk heb je op de slaapzaal met 24 personen beter kunnen slapen als met die kerkklok. Wie weet komt er nog een rustigere nacht. Geniet van al je avonturen en veel succes verder.
  15. Ans Pistorius:
    29 mei 2017
    Ik geniet iedere keer weer van je verhaal en je foto's Groetjes.
  16. Frans:
    29 mei 2017
    Jullie staan wel heel vroeg op. Geeft dat nog problemen met pelgrims die op 'gewone' tijd wakker willen worden? Op mijn gelopen Camino's riep dat nogal veel protest op en sommige herbergen lieten het niet toe dat voor 06.30 of 07.00 uur het licht aanging.
    Mooie plaatjes. Het is echt voor mij een soort van 'sentimental journey'.
    Buen Camino.
  17. Jeroen:
    29 mei 2017
    Ik heb van het weekend als je vehalen gelezen en de foto's bekeken. Het lijkt me een geweldige ervaring. Ik kijk al weer uit naar je volgende vehalen. Ik wens je nog een buen camino.
  18. A.J.:
    29 mei 2017
    Buiten een loop en pelgrim festijn, zit er ook wel een beetje een eet festijn in.
    Houdt moed, en zeker de gezellige sfeer.

Groetjes