Dag 6, van Muruzábal naar Vilatuerta

26 mei 2017 - Villatuerta, Spanje

Omdat de temperatuur weer flink zou oplopen stond de wekker op 05.15 uur, wassen ontbijten en vertrekken. Wij waren niet de enige die vroeg op pad gingen, de herberg stoomde leeg. eEen nieuwe dag lacht ons tegemoet.

De route van vandaag ging van Muruzábal naar Vilatuerta over een afstand van 22 km. Eenieder had goed geslapen en had er weer zin in.

Na ongeveer 3 km kwamen we aan in Óbanos dit dorp was in het verleden erg belangrijk je kunt dat opmaken uit het netwerk van solide huizen en straatjes. Om het jaar  wordt hier een toneelstuk opgevoerd over de pelgrims legende van de heilige Felicia en haar broerGuillermo hertog van Aquitania.

2 km verder ligt Puente la Reina, een karakteristiek plaatsje op de Camino door Navarra. Ook de uit de 11 eeuw gebouwden 6 bogen brug is erg mooi maar ook de Iglesia is  de moeite waard. Ook hier weer veel legendes die je op de Camino tegenkomt. We hebben hier koffie gedronken, met wat lekkers en hebben belegd brood gekocht voor de lunch onderweg. Het genieten van dorpjes is even over, er moest fors geklommen worden naar Ciarauqui (slangenkuil in het Baskisch), dit is een hooggelegen dorpje. Hier hangt nog echt een middeleeuwse sfeer. De brem staat in bloei en heeft en sterke, bijna bedwelmde diepe geur. Na hier wat gerust te hebben gingen we verder richting ons slaapadres. Onderweg nog even een verse zumo de naranja gedronken te hebben kwamen wij moe maar voldaan om even na 14.00 uur in Villatuerta aan.                    Onder onze etappe borrel hebben we besloten om de route van morgen aan te passen. De berichten zijn dat het wel 38 graden kan worden.    De route van morgen was er een van 25 km met een lange stijlen klim, deze wordt nu 13 km en we stoppen boven op de berg.

Omdat Mieke alle overnachtingen, tot Burgos al had vastgelegd, heeft ze deze telefonisch geannuleerd en nieuwe vastgelegd. Super Mieke !!!

Nog vele km te gaan. Erg leuk, gezellige groep maar wel pittig!

1. Hans:
    27 mei 2017
    Hallo Johan, wij zijn weer terug uit Turkije.
    We hebben je verslagen gelezen en vonden het erg interessant om op deze manier jouw te kunnen volgen.
    Wij weten zeker dat je het gaat halen.
    Groetjes uit Tilburg. Hans en Maria.
  2. Mea:
    Johan hartelijk gefeliciteerd met je 47
    Jarig huwelijk gr mea en nog een veilige reis en loop plezier
  3. Iwan SPIJKERS:
    27 mei 2017
    Gewoon langer op het terras en stukje met de bus gaan.
  4. Ineke leegangers:
    27 mei 2017
    Ziet er fantastisch uit johan groot gelijk dat je de route aanpast met deze warmte .. leuke verslagen je voelt je er een klein beetje bij .. succes morgen en een hele fijne avond met zijn allen .. En natuurlijk een goede nachtrust ... tot morgen
  5. Jeanne Baks:
    27 mei 2017
    Hallo Johan, ik mag dank zij jouw verhalen een beetje mee genieten van wat je zoal beleefd. Bedankt daarvoor! Ik hoop dat je minder last hebt van je kuiten en dat het lopen je goed doet. Och, en een wijntje zo s'morgens...is misschien ook niet verkeerd..word je misschien lichtvoetig van en loop je soepeltjes. Groetjes uit een warm (33*) Oosterhout.
  6. Peter en lia:
    27 mei 2017
    Johan gefeliciteerd met je 47 jaar huwelijk en veel loop plezier op een serves lia en peter
  7. Anita van der heijden:
    27 mei 2017
    toppertje zo trots op jou en de groep mooi dat ik dit samen met jullie mee mag maken, en lees dat je 47 jaar getrouwd bent op naar de 50 dikke knuffel
  8. Frans:
    27 mei 2017
    Het herinnert me weer als de dag van vandaag aan de 1e Camino die ik liep van SJPdP naar SdC. Wat hebben jullie het getroffen met het weer. Misschien wat te warm, vandaag hier ook boven de 30 gr. C., maar in 2007 waren de Pyreneeën, nat en nog eens nat. We hebben weinig van het landschap gezien en jouw foto's geven aan dat het een prachtig gebied is. Geniet ervan. Buen Camino en Ultreia.
  9. Jane:
    27 mei 2017
    Mooie foto's Johan. Wat een voorrecht dit mee te kunnen maken. Groetjes (hier is het ook warm hoor)
  10. Koos en gerda:
    Hallo
  11. Kees Timmermans:
    28 mei 2017
    Geniet er van en hopelijk valt je blessure mee.
    Kijk uit naar het volgende reis verslag.
    Suc6
  12. Vic en Vera .:
    28 mei 2017
    Oei , is't daar ook al zo warm . Hier in Belgie ook . Groot gelijk dat ge de trip aanpast . Rustig aan , jullie komen er wel ! Groetjes !