Dag 7, van Villatuerta naar Villamayor de Monjardín

27 mei 2017 - Villamayor de Monjardín, Spanje

Al weer een week en 130 km onderweg.

Gisteren hebben we in de herberg lekkere  maaltijd gehad met als voorgerecht asperges met paprika, paella  Ventura en koekjes pudding als postere. Natuurlijk was daar ook rode wijn bij. We besloten om niet vroeg op te staan dus werd de wekker op half zeven gezet.

Om 7.45 hebben we eerst gezongen voor Annet en kreeg ook ik felicitaties voor mijn trouwdag. Na een overheerlijk ontbijt zijn we vertrokken voor onze ingekorte tocht van 13 km. Het weer was warm en de lucht was vochtig, s' nachts had het geonweerd. De temperaturen liepen snel op, dus hebben we er een ontspannende dag van gemaakt met als eerste een lekker kopje koffie in Estelle een handwerkslieden plaatsje langs de río de Curtidores. Net over de brug hadden we een mooi uitzicht over een grote kerk. Dit plaatsje roept echt het Camino gevoel op.      Daarna, steeds maar weer omhoog, kwamen we bij de bodega van Irache, de beroemde fuente del vino. Hier komt de wijn gratis uit de muur, dus om 10.00 uur al lekker aan de wijn en natuurlijk gooit de Nederlander zijn flesje water leeg en vult dat met wijn. Daarna naar Monasterio de Irache (958)een van de beroemdste kloosters uit Navarra. En maar weer verder ophoog naar Ázqueta waar we de lunch gebruikt hebben, ik een bocadillo met bacon en kaas.

Daarna naar het kleine dorpje Villamayor de Monjardín dat boven op een heuvel (720) ligt.

Hier slapen wij in een mooie herberg op een 6 persoons kamer. Na de gebruikelijke dingen hebben gedaan te hebben, hebben we nog een feestje gevierd met veel sangria. Dadelijk lekker gaan dineren en morgen weer op pad naar Sansol.

Nog 652.8 km te gaan.

1. Klaas Buis:
    27 mei 2017
    Hoi kanjer niet teveel wijn hoor want dan ga je achteruit lopen en dat schiet niet op.succes morgen.
  2. Marlene:
    28 mei 2017
    Hoi Johan. Wat een avontuur, waar jij aan begonnen bent. Mooi om dat op afstand te volgen door jou verhaal en de prachtige foto's. Genietennnnnnnn nog van je verdere tocht.
  3. Marie-Therese:
    28 mei 2017
    Wat een mooie tocht zo trots op m'n zwagertje xxx
  4. Toos Van ROSMALEN:
    28 mei 2017
    Mooi Johan en dit is leuk voor ons om jou te volgen succes vandaag
  5. Martin Laarhoven:
    28 mei 2017
    Hoi johan. Ik vindt het geweldig zoals jullie het doen. Ik wens je dan ook heel veel succes toe. Groetjes martin
  6. Rita:
    28 mei 2017
    Maak er weer een mooi tocht van vandaag
  7. Anita van der heijden:
    28 mei 2017
    super verhaal weer en mooie foto's thanx johan
  8. Frans:
    28 mei 2017
    Jammer dat dat kraantje met de vino niet wat harder loopt....Maar als je geduld hebt kun je toch nog een fles(je) scoren. Proost op een verdere goede tocht.
  9. Koos en gerda:
    28 mei 2017
    Op de eerste plaats veel succes met je Camino en nog gefeliciteerd met jullie47 jarige huwelijk Gr van ons en Jamal heb gisteren al gereageerd maar niets verzonden nu helpt jamal
  10. Kees Timmermans:
    28 mei 2017
    Alsnog gefeliciteerd met jullie 47 jarig huwelijk en ik geniet van je verhaal.
    Wat een mooi avontuur met al die kanjers van reisgezelschap die jou vergezellen.
  11. Marielle:
    28 mei 2017
    Geweldig Johan, wat een prachtige verhalen en foto's
  12. Hans:
    Geweldige verhalen Johan.
    Ik kijk weer uit naar morgen Gr.
  13. Vic en Vera .:
    28 mei 2017
    Wijn uit de muur ? Oh , maar dat heb ik nog nooit gezien . Fantastisch !
    Tot morgen he .