Het lange pad.

8 juni 2017 - Carrión de los Condes, Spanje

Gisteravond nog lekker een pelgrimsmenu gegeten, Gazpacho, gevulde paprika en meloen na. Natuurlijk zat in de prijs (€10) de wijn, het water en het brood bij. We besloten vroeg naar bed te gaan en om 06.00 uur in het zelfde restaurant te gaan ontbijten. ( het zou weer warm worden) Maar ja, je zit in Spanje en 06.10 uur was er nog niemand. Dus maar een stukje oud brood uit de rugzak met een banaan erbij en op pad.

De zon begon op te komen en we hadden er stevig de pas in. Volgens ons boekje was er in het dorpje Población geen bar maar we hadden wel trek in koffie. Mieke zag een hotel en ging kijken of we daar iets konden gebruiken. We werden hartelijk onthaald en mochten mee ontbijten, koffie, jus ‘d orange, brood en cake, zoveel als we maar lusten en dat allemaal voor €3. Toen we weggingen kregen we allemaal nog een knuffel. Voor ons lag nog een lang pad, die voor mij extra lang werd.

Ik hoorde van thuis dat mijn schoonzus Annie die afgelopen nacht is overleden. Ze had me medegedeeld dat ik niet terug mocht komen!! Nadat ik haar kinderen telefonisch gesproken heb, en die dezelfde mening hebben, heb ik besloten om door te gaan.

In Villalcázar de Sigra hebben we nog een flinke rust genomen en zijn we begonnen de laatste 6 km. Dit waren pittige km, het was warm de weg liep langs de autoweg en ook nog eens naar boven. Je ziet van verre het dorp liggen en je verlangt erna maar het is nog een heel eind.

Eindelijk in Carriòn de los Condes, een mooi en levend dorp, we kwamen aan bij de zusters van de Pillipijnse orde waar we de nacht doorbrengen. Zelfs het avondmaal maken ze voor ons klaar. Na het eten gaan we naar de mis, waar normaal gesproken, ieder pelgrim de zegen krijgt. Ik zal een kaars voor Annie opsteken en aan de zusters vragen om haar te gedenken in hun gebeden,

Het was vandaag een zware dag. Morgen staan we, ivm de warmte,  om 03.30 uur op voor een tocht door de meseta waarvan de eerste 17 km helemaal niets is.

1. Loes de weijer:
    8 juni 2017
    Ik wil je eerst condoleren johan en ook je familie ,sterkte .en ik wens je voor morgen weer succes en ondanks alles toch een fijne wandeling ,ook voor de dames
  2. Kees Timmermans:
    8 juni 2017
    Sterkte met het verlies van je schoonzus en laat je inspireren door haar wens om verder te gaan je bent een echte kanjer. Volg met heel veel interesse je story
  3. Marie-Therese:
    8 juni 2017
    Gecondoleerd Johan met ons schoonzusjeze zal het heel fijn vinden dat je daar een kaarsje voor haar opsteekt. Sterkte met dit verlies en het vervolg van je tocht
  4. Toos Van ROSMALEN:
    8 juni 2017
    Gecondoleerd Johan je komt voldoende kapellen tegen om daar extra aandacht aan te geven succes morgen met de voortzetting
  5. Hillie:
    8 juni 2017
    Gecondoleerd met je schoonzus, sterke gewenst!!!
  6. Hans:
    Hallo Johan.
    Ik wil je eerst even condoleren met je schoonzus.
    Maar Johan vervul haar wens, en loop door.
    Je bent zo goed bezig hou vol.
    En blijf schrijven en foto's maken.
    Ik heb bewondering voor je.
    Groetjes uit Tilburg Hans en Maria.
  7. Loek Luijten:
    Gecontroleerd Johan
  8. Margreth en Danny:
    8 juni 2017
    Dank je Johan, jouw reis zal voor ons nu nog meer waarde krijgen. Zet hem op en wij steunen je !
  9. Marlene:
    8 juni 2017
    Gecondoleerd Johan met het verlies van je schoonzus.
  10. Ans Pistorius:
    9 juni 2017
    Gecondoleerd en veel sterkte.
  11. Ans Pistorius:
    9 juni 2017
    Gecondoleerd en veel sterkte.
  12. Anja:
    9 juni 2017
    Allereerst wil ik je condoleren met het verlies van je schoonzusje Annie ( ik had het van Gerda gehoord ) maar het moet je nu een extra kracht geven om door te gaan als dat haar wens is geweest. Ik weet zeker dat ze, daar boven, jou zal blijven volgen en bij je is als je het moeilijk krijgt bij de verdere wandelingen. Hou vol Johan !
  13. Jane:
    9 juni 2017
    Gecondoleerd Johan, hoop dat je je verder kan concentreren op jouw reis.
    Wat een bijzondere ontmoetingen allemaal en lekker eten :)
    Succes Johan
  14. Wies:
    9 juni 2017
    Gecondoleerd met het verlies van je schoonzus en voor vandaag heel veel sterkte.
  15. Koos en gerda:
    9 juni 2017
    Op de eerste plaats gecondoleerd met t verlies van Annie wij hoorden het van Rita gisteren en hebben een condoleance gestuurd van de Spaanse club Amigo veel sterkte en je bent bijna op de helft je maakt moole verslagen en foto's veel sterkte ook van Gerda met
  16. Gwenda Spijkers:
    9 juni 2017
    Mooi om weer te lezen ome Johan. Het nieuws van tante Annie raakt ons allemaal. Het mooie is dat je nu ook een beetje voor haar meeloopt. Regelmatig een kaarsje en je bent er voor ons gewoon bij!
    Succes met de tocht verder. Gr van ons allemaal.
  17. Anita van der heijden:
    9 juni 2017
    Gecondoleerd met het verlies respect dat je door gaat dikke knuffel
  18. Jeanne Baks:
    Gecondoleerd Johan.
  19. Ineke leegangers:
    9 juni 2017
    Aller eerst gecondoleerd met je schoonzus. Sterkte Johan ... Het was weer een mooi verslag .. en zoals iedereen al zegt nu loop je ook een beetje voor haar ... en een kaarsje opsteken is altijd goed .. succes morgen ook voor de dames
  20. Vic en Vera .:
    17 juni 2017
    Onze deelneming met uw schoonzus .
    Succes morgen he .